پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

نبود پزشک شیفت شب در درمانگاه شبانه روزی بولوار حر مشهد

  • کد خبر: ۱۲۰۴۴۱
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
نبود پزشک شیفت شب در درمانگاه شبانه روزی بولوار حر مشهد
کمبود پزشک متخصص و پزشک شیفت شب، کمبود درمانگاه و داروخانه و نبود درمانگاه خیریه ویژه نیازمندان، از گلایه‌های دیرینه اهالی بولوارحر در شهرک شهیدرجایی است.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ کمبود پزشک متخصص و پزشک شیفت شب، کمبود درمانگاه و داروخانه و نبود درمانگاه خیریه ویژه نیازمندان، از گلایه‌های دیرینه اهالی بولوارحر در شهرک شهیدرجایی است. اتفاقا چند روز قبل نیز این موضوع را شهروندان دوباره مطرح کردند تا «صدای مردم»، وضعیت حوزه درمان در این محله را بررسی کند. سه روز گذشته بود که شهروندی با ارسال پیامک به ستون حرف مردم برایمان نوشت: «برخی درمانگاه‌های سطح منطقه شهرک شهیدرجایی از ساعت ۲۳شب به بعد کم کم تعطیل می‌کنند و پزشک شیفت شب ندارند. اگر پزشک شیفت شب ندارند، چرا به این نوع درمانگاه‌ها مجوز نصب تابلوی شبانه روزی می‌دهند؟»

این شهروند در ادامه گفته بود: «وقتی هم از مسئولان درمانگاه بابت نداشتن پزشک شیفت شب می‌پرسیم، می‌گویند: «بیمار در شیفت شب کم است و برای درمانگاه توجیه اقتصادی ندارد که در شیفت شب پزشک داشته باشد»، درحالی که طبق مقررات، درمانگاهی که مجوز فعالیت شبانه روزی دارد، باید پزشک شیفت شب هم داشته باشد. لطفا پیگیری کنید.»

پزشک شیفت شب ندارند

محمد اسو یکی از شهروندان در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره جزئیات این مطالبه می‌گوید: در اطراف محله ما تنها یک درمانگاه شبانه روزی وجود دارد. دوسه شب قبل که وضعیت جسمی ام روبه راه نبود، وقتی به این درمانگاه مراجعه کردم، با در‌های بسته مواجه شدم.
این شهروند با بیان اینکه ساعت ۱۱:۳۰ شب اپراتور درمانگاه گفت پزشک نداریم، ادامه می‌دهد: روی تابلوی درمانگاه درج شده است «درمانگاه شبانه روزی»؛ اگر این درمانگاه شبانه روزی است، چرا نباید پزشک شیفت شب داشته باشد، آن هم در محله‌ای که تنها درمانگاه شبانه روزی اش همین است؟

به در‌های بسته می‌خوریم

موسی الرضا جلالی، یکی دیگر از شهروندان ساکن در این محله، با بیان اینکه هفته گذشته فرزندش دچار تب ولرز شده است، ادامه می‌دهد: فرزندم را برای درمان به درمانگاه آوردم، اما در کمال ناباوری پاسخ کادر درمانگاه برای حضور پزشک شیفت شب در آن ساعت از شبانه روز، منفی بود. او بیان می‌کند: اگر مشکل حادی برای کسی پیش بیاید و نیاز فوری به پزشک داشته باشد و پزشک شیفت شب هم در نزدیک‌ترین درمانگاه نباشد، ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد. در آن لحظه خاص بیمار نباید سرگردان بشود و چند درمانگاه دورتر را برای یافتن پزشک جست وجو کند.

درمانگاه دیگری نداریم

عبدالرضا برزگر نیز در تماس تلفنی با شهرآرا می‌گوید: بنده در چند نوبت به این درمانگاه آمده ام. این روز‌ها که کرونا دوباره طغیان کرده است، چرا درمانگاه شبانه روزی در یک منطقه پرجمعیت نباید پزشک شیفت شب داشته باشد؟ برای رسیدن از منزل تا درمانگاه بعدی هم دست کم به نیم ساعت زمان نیاز داریم تا با ماشین، خودمان را به آنجا برسانیم.
او اضافه می‌کند: اگر ترافیک بولوارحر که بیشتر در شب‌ها سنگین است اجازه دهد، در بهترین حالت باید ۳۰ دقیقه بعد به درمانگاه بعدی برسیم.

برای تایید پزشک، سرگردان شدم

فاطمه نیازی، شهروند دیگری است که در این باره می‌گوید: به دلیل بیماری خاصی که دارم، باید هر ۱۲ ساعت یک آمپول تزریق کنم. زمانی که در نیمه شب برای تزریق آمپول دومم به درمانگاه رفتم، مسئول تزریقات، تایید پزشک را برای آمپول دوم از من درخواست کرد.
او بیان می‌کند: بر این اساس، پزشک باید روی نسخه الکترونیکم تایید دوباره را لحاظ می‌کرد. زمانی که به باجه دریافت نوبت مراجعه کردم تا نوبت پزشک را دریافت کنم، مسئولان درمانگاه گفتند پزشک شیفت شب نداریم. این چه وضعی است؟ برای تزریق یک آمپول آن هم در نیمه شب سرگردانمان می‌کنند.

پزشک شیفت شب، موجود نیست

برای پیگیری مطالبه این شهروندان با سه درمانگاه شبانه روزی در فواصل مختلف بولوارحر تماس می‌گیریم. اپراتور یکی از درمانگاه‌ها که میان حر ۷ و ۹ در شهرک شهیدرجایی واقع است، در پاسخ به این پرسش گزارشگر ما که آیا پزشک شیفت شب در درمانگاه حضور دارد یا خیر، توضیح می‌دهد: «پزشک شیفت شب تا ساعت ۲۳:۴۵ حضور دارد.»

برخورد با درمانگاه‌های متخلف

در ادامه پیگیری موضوع، مسئول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: درمانگاه‌هایی که شبانه روزی هستند، باید در تمام شیفت‌ها پزشک داشته باشند.
مصطفی صیقلیان بیان می‌کند: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بر درمانگاه‌های سطح شهر نظارت می‌کند و مردم اگر به درمانگاه شبانه روزی رفتند و پزشک شیفت شب نداشتند، به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

او ادامه می‌دهد: شهروندان همچنین می‌توانند از طریق سایت سامانه جامع نظارت ودرمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نشانی www.tms.mums.ac.ir شکایت‌های خود را بارگذاری کنند تا ما رسیدگی کنیم و اگر قصوری رخ داده باشد، بی شک برابر مقررات برخورد می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->